Gabikin sladký svet

pondelok 18. mája 2015

Japonské jahodové rezy








Tento koláčik na prvý pohľad vyzerá úplne obyčajne. Čo ho robí výnimočným je piškóta. Je jemnučká ako páperie. Mala sa pôvodne piecť v malej obdĺžnikovej forme,ale keďže som takú nemala upiekla som ju iba ako plát. Nabudúce si už ale isto kúpim príslušnú formu,lebo tak lepšie vynikne štruktúra cesta. Jediný rozdiel ktorým sa líši od tej mojej akú som zvyknutá robiť je jediná ingrediencia a tou je glukóza. Neverila som tomu, že dokáže niečomu pomôcť. Keďže som tvor lenivý, tu som sa prekonala a vytiahla váhu na váženie a o dlllhom času je tu recept kde som ozaj vážila všetko.
Recept je na formu veľkosti 20x12 cm
zdroj:  www.kitchentigress.blogspot.sg

POTREBUJEME:

korpus

10g    glukózy
150g   vajec
60g    krupicového cukru
60g    hladkej múky
45g    oleja
väčšia štipka soli
1 KL vanilkového extraktu

náplň
250ml šľahačkovej smotany 33% a viac
1/3 KL vanilkového extraktu
1/2 PL práškového cukru
jahody

POSTUP:

Glukózu, celé vajíčka a cukor šľaháme do hustej svetlej peny. Potom pridáme na 3x preosiatu hladkú múku spolu so soľou. Miešame jemne spatulou a nakoniec pridáme olej a vanilkový extrakt. Hmotu lejeme do formy vyloženej papierom na pečenie a to tak, že sa snažíme aby bublinky čo sú v ceste praskali na hrane misy z ktorej cesto lejeme. Nakoniec formou pár krát buchneme o pracovnú dosku, aby vyšli aj posledné bublinky. Vložíme do rúry vyhriatej na 180°C asi 15-20 min v strednej časti rúky. Potom nad korpus do hornej časti rúry umiestnime plech a dopekáme asi 10 minút.
Upečený vyberiem z rúry a položíme aj s formu na mriežku a 10 min. chladíme. Potom korpus vyberieme a stiahneme papier a dáme vychladiť na mriežke. Vychladnutý rozrežeme na dve časti. Na spodnú natrieme vyšľahanú šľahačku a poukladáme nakrájané jahody. Prikryjeme vrchnou časťou a celý povrch potrieme zvyškom šľahačky a dozdobíme jahodami.
Cesto je úžasne jemné a ak upečiete len plát dá sa použiť aj na rolády...tak samozrejme skrátime čas pečenia, keďže je cesta menej.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára